Skip to main content

Betaling

Hvis du har mottatt et brev fra Collectia, skyldes det sannsynligvis en ubetalt regning som vi hjelper en kunde med å kreve inn.

Det kan være mange årsaker til at du ikke har betalt regningen din. Det har vi forståelse for. Derfor vil vi hjelpe deg så godt som mulig videre.

Via vår debitorportal, MittCollectia, kan du enkelt og sikkert få oversikt over gjelden din. Her kan du også betale, be om nedbetalingsplan eller skrive til oss hvis du har spørsmål.

Logg inn og betal:

Du kan betale gjelden din
på følgende måter:

Betal av din gjeld ved å overføre beløpet via nettbank eller bankoverføring. Husk å oppgi ditt saksnummer og navn slik at vi kan identifisere betalingen.

Reg nr: 8072 – Konto nr: 1028803

Inkasso score

Hvis du velger nedbetalingsplan

Hvis du ikke kan betale hele regningen din på en gang, har du mulighet til å søke om en nedbetalingsplan. På denne måten kan du betale ned gjelden i mindre deler over en periode til din gjeld er helt betalt.

I din søknad må du komme med et forslag til hvordan du ønsker å betale ned din gjeld. Når vi har mottatt søknaden din, sørger vi for å svare deg så raskt som mulig. Det er viktig at du ikke starter betalingen før nedbetalingsplanen din er godkjent av kreditoren.

Når søknaden din er godkjent av kreditoren, bør du melde betalingen til PBS / Nets slik at vi kan sikre at betalingene skjer i tide, og at du har oversikt over avviklingen av din gjeld.

Hvis du vil søke om en nedbetalingsplan, kan du gjøre det på MittCollectia eller ringe oss på 2407 6300 / 921 48 000.

Inkasso score

Hvis du allerede har betalt

Hvis du allerede har betalt regningen din, men likevel har mottatt et brev fra oss, ber vi deg om å logge inn på MittCollectia med ditt BankID eller ringe oss på 2407 6300 / 921 48 000.

Du må sende inn en kopi av kvitteringen fra banken din via e-post: post@collectiagroup.no. Deretter tar vi raskt kontakt med kreditoren og undersøker saken nærmere.

Vi beklager selvfølgelig veldig mye hvis du har mottatt et krav som du ikke skulle ha mottatt. Vi sørger for å informere kreditoren som ved en feil har overlevert saken til oss, og ber dem undersøke hvor feilen har skjedd, slik at vi kan unngå lignende tilfeller. Generelt gjør vi alt vi kan for å sikre at kun reelle, ubestrider og forfalte fakturaer blir overlevert til oss fra kreditorene.