Hvis du har mottatt et brev fra Collectia, skyldes det sannsynligvis en ubetalt regning som vi hjelper en kunde med å kreve inn.
Det kan være mange årsaker til at du ikke har betalt regningen din. Det har vi forståelse for. Derfor vil vi hjelpe deg så godt som mulig videre.
Via vår debitorportal, MittCollectia, kan du enkelt og sikkert få oversikt over gjelden din. Her kan du også betale, be om nedbetalingsplan eller skrive til oss hvis du har spørsmål.
Logg inn og betal:
Hvis du har en nedbetalingsplan med oss, må du melde betalingen din til PBS/NETS. Dette kan du gjøre via MittCollectia eller ved å kontakte banken din.
Hvis du ønsker å søke om en nedbetalingsplan, kan du gjøre det via MitCollectia eller ved å ringe oss på
Telefon
Betal gjelden din eller opprett automatisk avbetaling med betalingskortet ditt. Vi sender deg en betalingslink via SMS der du bare trenger å oppgi kortopplysningene dine.
Betal via MitCollectia eller ring oss
Telefon
Betal av din gjeld ved å overføre beløpet via nettbank eller bankoverføring. Husk å oppgi ditt saksnummer og navn slik at vi kan identifisere betalingen.
Reg nr: 8072 – Konto nr: 1028803
Med SMSpay kan du raskt bli kvitt gjelden din. Ring oss og be om å få en forespørsel via SMS.
Telefon
Hvis du ikke kan betale hele regningen din på en gang, har du mulighet til å søke om en nedbetalingsplan. På denne måten kan du betale ned gjelden i mindre deler over en periode til din gjeld er helt betalt.
I din søknad må du komme med et forslag til hvordan du ønsker å betale ned din gjeld. Når vi har mottatt søknaden din, sørger vi for å svare deg så raskt som mulig. Det er viktig at du ikke starter betalingen før nedbetalingsplanen din er godkjent av kreditoren.
Når søknaden din er godkjent av kreditoren, bør du melde betalingen til PBS / Nets slik at vi kan sikre at betalingene skjer i tide, og at du har oversikt over avviklingen av din gjeld.
Hvis du vil søke om en nedbetalingsplan, kan du gjøre det på MittCollectia eller ringe oss på 2407 6300 / 921 48 000.
Hvis du allerede har betalt regningen din, men likevel har mottatt et brev fra oss, ber vi deg om å logge inn på MittCollectia med ditt BankID eller ringe oss på 2407 6300 / 921 48 000.
Du må sende inn en kopi av kvitteringen fra banken din via e-post: post@collectiagroup.no. Deretter tar vi raskt kontakt med kreditoren og undersøker saken nærmere.
Vi beklager selvfølgelig veldig mye hvis du har mottatt et krav som du ikke skulle ha mottatt. Vi sørger for å informere kreditoren som ved en feil har overlevert saken til oss, og ber dem undersøke hvor feilen har skjedd, slik at vi kan unngå lignende tilfeller. Generelt gjør vi alt vi kan for å sikre at kun reelle, ubestrider og forfalte fakturaer blir overlevert til oss fra kreditorene.
Vi er tilgjengelige for å hjelpe deg hvis du ikke finner svaret her på siden eller på MittCollectia.
Ring oss på 2407 6300 / 921 48 000.
Mandag - fredag 08:00-16:00.
Vi har gjort det utrolig enkelt å betale utestående krav
via MittCollectia. Her trenger du bare å logge inn med BankID-en din.
På Collectia mener vi at det er opp til deg hvordan regningen din skal betales. Vi tilbyr følgende betalingsløsninger
Les mer om betalingsløsningene her.
Hvis du allerede har betalt regningen din, men likevel har mottatt et brev fra oss, ber vi deg logge inn på MittCollectia med BankID-en din eller ringe oss på 2407 6300 / 921 48 000.
Du må sende oss kopi av betalingskvitteringen fra banken via e-post: post@collectiagroup.no. Deretter kan vi undersøke hvor og når betalingen ble gjort, samt om det fortsatt gjenstår å betale noe.
Vi beklager hvis du har mottatt et brev som du ikke skulle ha fått. Generelt gjør vi alt vi kan for å sikre at kun påminnelser og krav om reelle, uomtvistede og forfalte fakturaer sendes ut.
Hvis du har mottatt en påminnelse om betaling, men ikke kjenner igjen kravet, vennligst kontakt oss. Deretter vil vi umiddelbart undersøke saken nærmere.
Hvis du ikke kan betale hele kravet på en gang, har du mulighet til å søke om en nedbetalingsplan. På denne måten kan du betale ned kravet i mindre deler over en periode til utestående er oppgjort
er helt betalt.
I søknaden din må du komme med et forslag til hvordan du vil betale ned kravet. Når vi har mottatt søknaden din, vil vi sørge for å svare deg så snart som mulig. Hvis du vil søke om en nedbetalingsplan, kan du gjøre det på MittCollectia eller ringe oss på 2407 6300 / 921 48 000.
Har du fått purringer på fakturaer du ikke har betalt eller svart på? Da kan det hende at du har en betalingsanmerkning, som betyr at du er registrert som en dårlig betaler. En betalingsanmerkning registreres hos Bisnode, Experian og Creditsafe eller andre lignende gjeldsbaserte registre, som for eksempel Collectias egne debitorliste. Personer under 18 år kan ikke være registrert med betalingsanmerkninger.
Hva er konsekvensene av å være registrert som en dårlig betaler?
Å være registrert som en dårlig betaler kan være en hindring for deg som søker jobb i selskaper som sjekker om du er registrert som en dårlig betaler.
Dessuten kan det også ha konsekvenser for deg hvis du vil låne penger eller lage nedbetalingsplaner, for eksempel hvis du skal:
Hvordan kan man bli kvitt en betalingsanmerkning?
Som utgangspunkt skal en betalingsanmerkning fjernes så snart du har betalt din gjeld.
Hvis du ikke betaler gjelden din, kan du være registrert i maksimalt 4 år. Når din betalingsanmerkning går ut, må du være klar over at gjelden din fortsatt eksisterer hvis den ikke er betalt.