Collectia AS er et norsk inkassoselskap hvor de ansatte har flere tiårs fartstid i bransjen.
Selskapet er en del av Collectia Group med hovedkontor i Danmark, samt egne kontorer i Sverige, Finland og Tyskland.
Vi hjelper dine kunder med å betale det de har utestående. Gjennom flere års samarbeid med oppdragsgivere med faste kunder og abonnementsløsninger, har vi opparbeidet oss en effektiv og kundevennlig arbeidsmetodikk.
Vi tror på å finne løsninger som hjelper kundene å betale, fremfor å kreve inn penger.
Collectia bistår bedrifter med tjenester innen:
Collectia i Norge har kontorer i Oslo, Kristiansund, Tønsberg, Bergen, Stord, Viken og Trondheim. Vi bistår våre klienter og deres kunder over hele landet.
Som en del av Collectia Group har vi også kontorer og klienter i Danmark, Sverige, Finland og Tyskland.
Collectia sine verdier
Vi i Collectia har 6 verdier som gjennomsyrer den måten vi tenker og jobber etter hver dag. Verdier er ofte noe man snakker om og strekker seg etter, men i Collectia lever vi etter dem. De er vårt DNA.
Våre verdier er:
Våre verdier definerer hvem vi er og hvordan vi jobber.
“Respekt” er det vi møter våre klienters kunder med når de trenger hjelp til å få betalt. Vårt utgangspunkt er at det er en misforståelse, en feil, at man trenger tid for å få gjort opp betalingen, eller at man rett og slett har glemt å betale innen fristen. Derfor er det viktig å ha respekt for den enkeltes situasjon.
Respekt har vi også for våre kollegaer. Livet består av opp- og nedturer, men vi skal alltid ha respekt for den enkelte og dens livssituasjon.
“Passion”. I Collectia har vi engasjerte medarbeidere som har "passion" for sitt arbeid, og som brenner for Collectia sine verdier. Vi skal hjelpe kunden med å betale så hurtig som mulig til lavest mulig kostnad. Vi ønsker at våre klienter skal føle og se vårt engasjement. Derfor bruker vi mye ressurser på å finne de riktige personene, med riktige holdninger og innstilling til oppgaven vi har påtatt oss å gjøre.
“Ærlighet“. Vi administrerer våre klienters penger og kundeforhold, og derfor er ærlighet viktig for oss. Vi er ærlige i alt vi gjør, så vi tilbyr fullt innsyn i saksbehandlingen for våre klienter og medarbeidere.
“Perfeksjon“. I Collectia er kun det beste godt nok. Vi ønsker perfeksjon i alt – både i forhold til IT systemer og rapportering, men også i den servicen vi gir våre klienter og deres kunder. Vi ønsker at alle som er i kontakt med oss erfarer at å samarbeide med Collectia er på det mest profesjonelle, etiske og kvalitetsmessige høyeste nivå i bransjen.
“Innovasjon“. I Collectia evaluerer vi løpende våre prosesser og løsninger. Vi ser etter nye, smarte og effektive løsninger ved å tenke annerledes og være i forkant. Alt for å løse saker hurtig, personlig og med tanke på å bidra til økt kundelojalitet mellom vår klient og kunden, selv om han betaler for sent.
“Fellesskap“. Vår grunleggende tanke er at våre medarbeidere skal være stolte av å jobbe i Collectia. Måten vi velger å løse våre oppgaver på, å hjelpe kunden å få betalt og løse saker skal være givende og positivt. På en arbeidsplass er vi sammen i mange timer. Derfor ønsker Collectia også å være et godt og hyggelig sted å jobbe, med gode muligheter for personlig utvikling i et godt og trygt arbeidsmiljø.
Vi i Collectia har et unikt kunde- og markedsorientert fokus. Med lang fartstid innen bank, finans, regnskap, kreditt- og inkassobransjen har vi kunnskapen og erfaringen om hvordan vi skal ivareta dine kunderelasjoner — selv når de har betalt for sent.