Bli bedre kjent med vår Key Account Manager: Mari
Mari har jobbet i Collectia i 6 år og er en stor ressurs for hele Collectia. Hun er utdannet jurist fra Universitetet i Oslo og har tidligere også jobbet som saksbehandler. Mari kan derfor besvare mange av kundenes spørsmål og har 10 års erfaring innen inkassobransjen.
Hvordan endte du opp i rollen som Key Account Manager?
Jeg fikk en deltidsjobb i et inkassoselskap mens jeg studerte juss, og oppdaget raskt at dette var en spennende bransje. Etter studiene begynte jeg i en fulltidsstilling som saksbehandler. Jeg liker godt å ha direkte kontakt med kunder, og ønsket å jobbe mer med akkurat dette. Da muligheten dukket opp i 2021, gikk jeg derfor over i rollen som Key Account Manager. Med min bakgrunn som både saksbehandler og min jusutdanning har jeg et godt grunnlag for å besvare mange av kundenes spørsmål.
Hvordan ser en typisk dag på kontoret ut?
Det jeg liker så godt med jobben min, er at hverdagen er veldig variert. Jeg starter som regel dagen med å svare på e-poster og telefoner, og det hender ofte at jeg har ett eller to kundemøter i løpet av dagen. Det dukker alltid opp nye utfordringer, noe som gjør jobben både spennende og lærerik. Ingen dag er lik, og jeg lærer stadig noe nytt.
I rollen som Key Account Manager har Mari en bred forståelse for kundens behov og utfordringer, spesielt i en bransje hvor situasjoner kan være kompliserte og krever rask respons. Ofte bygges relasjoner gjennom å være til stede og tilgjengelig og det kreves et samarbeid for å sikre at kundene våre får akkurat dette.
Hva tenker du er viktig i møte med våre kunder?
Jeg mener det viktigste er å lytte og fokusere på å finne gode løsninger. Det er viktig å forstå at kunden kan være i en vanskelig situasjon og trenger å få inn utestående raskt. Noen ganger er de i en presset situasjon med sine egne kunder, så det gjelder å være fleksibel og finne den beste løsningen som også hjelper dem med å beholde et godt forhold til sine kunder.
Kan du fortelle litt om hvordan salgsteamet jobber for å bygge og opprettholde relasjoner til våre kunder?
Vi ønsker å være tilgjengelige og møte kundene våre der de er. Ofte hjelper vi dem med spørsmål eller problemstillinger som går utover det vi vanligvis jobber med. Det som blir spennende framover, er at vi har fått et nytt dedikert salgsteam og en markedsansvarlig på plass. Som gjør at vi kan fokusere enda mer på å gi kundene våre relevant informasjon.